نشانههای کمهوشی فرد مصاحبه شونده در مرحله استخدام
خیلی از مدیران در رابطه با کمهوشی و عدم توانایی کارکنان خود بعد از استخدام گله مند میباشند و وقتی فردی را استخدام میکنند بعد از مدتی متوجه میشوند که او فردی پرخاشگر و یا کمهوش در کار میباشد و مجبور به تحمل و یا اخراج او میشوند که این کار باعث اتلاف وقت و هزینههای آموزشی، حقوق و … در شرکت میشود.
در این مرحله نکاتی که نشان ازکمهوشی یک مصاحبه شونده در جلسه استخدام دارد را خدمتتان عرض میکنم:
1) غرور و تکبر با مصاحبهکنندگان:
مطمئن باشید که یک فرد باهوش و کاربلد و یا به دنبال پیشرفت، هیچوقت با مصاحبهکنندگان شرکت با غرور و تکبر صحبت نمیکند. اگر با همچین فردی مواجه شدید او را استخدام نکنید.
2) اطلاعات ناکافی درمورد سازمان مورد درخواست:
در هنگام مصاحبه پرسیدن سوال کلیدی که : این شرکت را تا چه اندازه میشناسید؟ و یا با توجه به جایگاه شغلی که درخواست دادهاید، چه کاری میتوانید انجام دهید؟
مصاحبه شونده : اطلاعات زیادی ندارم؛ آگهی درخواست نیروی شما را دیدم و رزومه را ارسال کردم.
یا: شما باید بگویید از من چه چیزی انتظار دارید.
یا: من هیچ اطلاعی از کسب و کار شما ندارم، اجازه بدید آَشنا بشوم و بعد در خدمت هستم.
یا: شرکت شما را نمیشناسم، یکی از دوستان معرفی کرد و با توجه به شناختی که از خودم دارم خیلی سریع با هر مکانی اُکی میشوم.
مدیر عزیز! مصاحبهشوندهای که شناختی از شرکت شما ندارد و زحمت یک تحقیق ساده را نکشیده و وارد جلسه مصاحبه شده را استخدام نکنید.
3) بیانضباطی در مصاحبههای آنلاین:
اگر مصاحبه شما به دلایل مختلف به صورت آنلاین برگزار میشود ، خوب دقت داشته باشید که اگر فرد مصاحبه شونده از نظر ظاهر، پوشش اداری ندارد و با خیال راحت و با پوشش غیررسمی و یا حتی در مکانی غیرمتعارف (غیررسمی) در جلسه آنلاین حاضر شده است را استخدام نکنید.
4) تاخیر در حضور:
مدیران و یا مصاحبهکنندگان دقت کنند، چنانچه مصاحبهشونده در جلسه مصاحبه با تاخیر مراجعه و یا جلسه را کنسل نموده است را استخدام نکنید و فقط یک استثنا وجود دارد که مصاحبهشونده به دلیل اتفاقی خاص از جمله بیماری خود یا خانواده و یا هر موضوع ناگوار دیگر با اطلاع قبلی (تماس) جلسه را کنسل نموده است که این مورد اشکالی ندارد و با هماهنگی با مصاحبهشونده روز دیگری را انتخاب و به آن یک فرصت دوباره داده شود.
5) رفتار تهاجمی با حراست و افراد هماهنگکننده:
به این نکته دقت کامل داشته باشید هر وقت مشاهده کردید که مصاحبهشونده در هنگام ورود به شرکت و جلسه با پرسنل حراست، خدماتی، منشی یا مسئول اداری و هرکسی که با او هماهنگی کرده به صورت تند و پرخاشگر صحبت میکند، به هیچ عنوان او را استخدام نکنید.
6) پر حرفی و بدگویی از کارفرمایان قبلی:
هر زمان مشاهده کردید در هنگام مصاحبه، مصاحبهشونده انسانی پرحرف است و از مدیر قبلی خود فقط بدگویی میکند، یادتان باشد یک زمانی هم شما جای مدیر قبلی او را خواهید گرفت و در رابطه با شما نیز همین رفتار را خواهد داشت؛ پس به هیچ عنوان استخدام نکنید!
ارادتمند / محمدمنیری
دیدگاهتان را بنویسید