چرا بیشتر صاحبان کسب و کار کوچک و متوسط با سیستم سازی کسب و کار مشکل دارند؟
برای سیستم سازی آنان، برابر تجربه من که با شرکت های مختلفی در رابطه با ایجاد سیستم سازی کسب و کار آنان همکاری داشته ام ، متوجه مخالفت ها و بهانه جویی های مختلفی شده ام که باعث می شود صاحبان کسب و کار از ایجاد سیتم سازی در کسب و کار خود چشم پوشی کنند.
قبل از بیان اجازه بدهید با واژه بک آفیس (Back Offiece) را بر اساس منبع ویکیپدیا برایتان معنی کنم:
(Back Offiece) یا پشت صحنه سازمانی ، در معنای عام خود به فناوریها ، خدمات و منابع انسانی مورد نیاز برای اداره یک سازمان گفته می شود. تمام سیستم های مرتبط با امور فناوری اطلاعات داخلی سازمان ، واحدهای منابع انسانی و حسابداری جزو پشت صحنه سازمان به شمار می رود و بک آفیس نامیده می شود.
اما اکنون دلایل چشم پوشی ها:
دلیل اول: خیلی از مدیران و کارکنان به خاطر داشتن عادت انجام کارها بر اساس روتین روزانه خود ، تغییر آن بسیار دشوار می باشد.
دلیل دوم: سیستم سازی همیشه باعث نظم و عملکرد بهتر تیم و در واقع همان کسب و کار شما می باشد ولی چون شخص مدیرعامل و یا کارکنان افرادی بی نظم می باشند برای همین رفتن در چارچوب نظم برای آنان بسیار دشوار می باشد.
دلیل سوم: سیستمهای کاری ، کارکردهای بک آفیس دارند. علی رغم محصولات جدید ، روشهای فروش یا سایر جنبههای قابل رویت کسب و کار ، بعضی افراد سیستمهای کاری خوب را کسل کننده میدانند ؛ با وجود اینکه آنها در واقع خسته کننده است ، اما قدرت خارق العاده ای به شما میدهد.
تبصره: خیلی از مدیران و نیروهای انسانی دنبال این هستند که با انجام کارهای کوچک و آنی نتایج فوق العادهای را بدست بیاورند که این طرز تفکر اشتباه می باشد. باید ضمن برنامه ریزی درست و صرف وقت آنوقت نتایج خارقالعاده را مشاهده کرد.
دلیل چهارم: عدم استفاده از سیستمهای کاری این است که ضرورت وجودشان ، درک نمی شود و مدیر و یا پرسنل درک درستی از اجرای آن در بدنه خود را ندارند و کسب و کارهای کوچک و متوسط ظاهرا کارهای مهمتری مثل فروش ، امور اجرایی یا نصب یا دریافت سفارش داد. این امور که بیشتر وقت محدود صاحب کسب و کار را می گیرند ، باعث میشود وی تصور کند که میتواند سیستمهای کاری را بعدا پیاده سازی کند ؛ اما انباشت امور چشم پوشی شده در نهایت نتیجه خوبی نخواهد داشت.آآناب
دیدگاهتان را بنویسید