تا پایان سال 1402 چندبار می توانیم کمپین فروش طراحی کنیم ؟
کمپین فروش:
به مجموعه اقداماتی که برای حفظ مشتریان قدیم برند و جذب مشتریان جدید برای فروش بیشتر و کسب رضایت مشتریان فعلی و همراه کردن آنان با برند خودتان است را کمپین فروش مینامیم.
شرایط کمپین فروش:
- اعلام زمان خاص که دارای شرایط و مناسبت خاص برای جامعه هدف آن برند و یا مناسبتی مخصوص برند باشد.
- ارائه محصولات خاص مخصوص همان مناسبت در کمپین فروش
- جذب مشتری
- اعلام حضور به جامعه هدف برند
- ایجاد رقابت در بین رقبا
اجرای کمپین:
بعد از انتخاب مناسبت و انتخاب محصول و یا خدمات ویژه و اعلام درصد تخفیف آن محصول یا خدمات به اساسی ترین کار یعنی اطلاع رسانی به جامعه هدف خود میرسید که میبایست با کانالهای ارتباطی که با مشتریان خود دارید به آنها اطلاع رسانی نمائید و در حین اجرا نیز از هیجان کمپین به مخاطبان خاص خود از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید و با دادن آفرهای هیجانی باعث ترغیب مشتریان بالقوه خود شوید.
مناسبتها:
تا پایان سال 1402 کمتر از 2 ماه زمان باقی مانده است و 3 مناسبت زیر را در پیش داریم:
- ولنتاین
- ماه مبارک رمضان
- عید نوروز
در حال حاضر بر روی ولنتاین و عید نوروز برنامه ریزی خود را ارائه میدهیم. قابل ذکر می باشد ماه مبارک رمضان برای محصولات خوراکی و یا داروهای مکمل که در این ماه استفاده می شود فرصت بسیار خوبی برای ارائه خدمات شما می باشد.
ولنتاین
تاریخ ولنتاین مورخه 14 فوریه مصادف با 25 بهمن ماه می باشد و با توجه به تعطیلی 19 بهمن میتوان تاریخ 18 بهمن را شروع کمپین در نظر گرفت و برای این تاریخ حداقل از 3 روز قبل میبایست اطلاع رسانیهای خود را انجام دهید. شایان ذکر می باشد، درکمپین، محصول یا خدماتی را ارائه دهید که مناسب روز ولنتاین بوده و این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که به چه صورت محصول یا خدمات مورد نیاز ولنتاین را از چه کانالی به جامعه هدف خود انتقال دهند و یادتان باشد نماد عشق در بین کارکنان و محصول یا خدمتتان می بایست نشان داده شود.
عید نوروز
برای مناسبت عید نوروز که روز و لحظه خاص برای اکثر مردم ایران محسوب می شود و تمام فکر و ذهنشان برای انجام دادن کارهای عقب افتاده کل سال و خرید وسایل سال نو و همچنین آماده شدن برای ورود به سال جدید با هزاران امید و آرزو می باشد.
مدیران عامل یا مارکتینگ منیجرها حواسشان را جمع کنند در این ماه همه مردم دنبال خرج کردن برای قبل از ورود سال جدید می باشد ، پس با یک برنامه ریزی درست برای راحتی، سرعت و آرامش جامعه هدف خود برای ورود به سال جدید به راحتی میتوانید از این موج نهایت استفاده را ببرید.
مثلا بهترین زمان برای ورود به کمپین نوروز از هفته دوم اسفندماه می باشد اما برای امسال باید در نظر داشت که هفته آخر مصادف با ماه مبارک رمضان می باشد و بر اساس فرهنگ هر شهر و مردم آن می بایست برای کمپین فروش محصولات یا خدمات عید نوروز خود را از 5 الی 12 اسفند برنامه ریزی نمائید.
یادتان باشد باید همیشه در دسترس مشتریان خود باشید که آنها شما را انتخاب نمایند.
” پیشاپیش سال نو مبارک ”
ارادتمند / محمد منیری
دیدگاهتان را بنویسید